[ANN]The Data Grid Helper is on the road

zryip theSlug zryip.theslug at gmail.com
Sun May 16 09:49:36 EDT 2010

Dear List,

The Slug is back with a new idea around the Data Grid Object.
After working on a library dedicated to the Data Grid, I decided to
build something I think, more useful for all.

The Data Grid Helper, is a different way to show the parameters of a
Data Grid, but not only:
- you could define quickly all the parameters you need for a Data
Grid, with no code. It propose for example to define the header and
body margins that are not available parameters of the RR's palette.
- it will help you to write your code and templates for the Data Grid
- it will bring to you, ready-to-use objects and handlers

This tool is actually in construction. A french version is planned.

To know more about this project, I invite you to read the road map:
http://www.aslugontheroad.co.cc/index.php?option=com_content&view=article&id=74:data-grid-helper&catid=41:tools-for-revolution&Itemid=64

I invite you especially to watch the video of the Data Grid Helper
palette in action. It could give you a preview how it performs.

-------- For french members ------

The Slug est de retour avec une nouvelle idée autour de l'object Data Grid
Après avoir travaillé sur une librairie dédiée à la grille de donnée,
j'ai décidé de construire quelque chose qui je pense, sera plus utile
pour tous.

Le Data Grid Helper est une façon différent de présenter les
paramètres de la Data Grid, mais pas seulement:
- vous pouvez définir rapidement tous les paramètres que vous désirez
pour une Data Grid, sans écrire de code. Il propose par exemple de
définir les marges entêtes et corps alors que ce ne sont pas des
paramètres disponibles dans la palette de RR.
- il vous aidera à écrire votre code et template pour la Data Grid
- il vous apportera des objects et des handlers prêts à l'emploi.

Cet outil est actuellement en construction. Une version française est prévue ;)

Pour en savoir plus à propos de ce projet, je vous invite à lire la road map:
http://www.aslugontheroad.co.cc/index.php?option=com_content&view=article&id=74:data-grid-helper&catid=41:tools-for-revolution&Itemid=64

Je vous invite particulièrement à regarder la video de la palette Data
Grid Helper en action. Cela pourra vous monter comment elle
fonctionne.

Regards,
--
-Zryip TheSlug- wish you the best! 8)